Skip to main content
×
Aandacht op de weg

MONO, ongestoord onderweg

Sociale media en deelname aan het verkeer: dat is een onverantwoorde en gevaarlijke combinatie. Een aantal seconden de aandacht niet op de weg houden is levensgevaarlijk, niet alleen voor jezelf maar ook voor andere weggebruikers. Daarom start begin maart de campagne 'MONO, ongestoord onderweg'.

Lees meer

Jongeren groeien op met de smartphone. Daarom is het belangrijk hen nu vast de norm mee te geven om geen sociale media te gebruiken tijdens het fietsen. In de netwerkvergaderingen wordt besproken hoe scholen aandacht kunnen geven aan deze campagne. Voorbeelden zijn het ophangen van de posters en het onderwerp bespreken met de leerlingen. De 2 YouTube filmpjes op deze pagina van de campagne kunnen hierbij helpen. Ook zijn er banners beschikbaar die gebruikt kunnen worden op centrale informatieschermen, websites, Facebook of Instagram. Deze digitale materialen staan in de downloadlijst.

Stichtingen Tbutterfly en Yannick

Naast deze materialen zijn er ook You Tube filmpjes ontwikkeld door de stichtingen TButterfly (Tommy-Boy) en Yannick die scholen kunnen gebruiken om het onderwerp in de klas te bespreken. Met name verspreiding van deze filmpjes via scholen en social mediakanalen kan er aan bijdragen om de doelgroep te bereiken.

Smart op de fiets

Scholen uit het voortgezet onderwijs die deel nemen aan de ontwerpwedstrijd “Smart op de fiets” van Veilig Verkeer Nederland (VVN) hebben nog tot vrijdag 9 april 2021 om hun inzending in te dienen bij n.kleinen@vvn.nl.

Op de fiets? even niets?

Basisscholen kunnen deze campagne ondersteunen door het lespakket ’Op de fiets? Even niets’ van Veilig Verkeer Nederland in te zetten. Voor meer informatie over 'Op de fiets? Even niets' klik hier

MONO zakelijk

Voor bedrijven is er een MONO zakelijk toolkit ontwikkeld. Deze toolkit biedt de mogelijkheid om MONO binnen bedrijf of organisatie zichtbaar te maken met verschillende middelen zoals sleutelhangers, stickers, parkeerbordjes en te personaliseren posters. Ook biedt MONO Zakelijk handvatten om MONO-beleid toe te passen binnen het bedrijf of de organisatie. Meer informatie klik hier.

Campagne

Landelijk worden attentieborden langs de snelwegen geplaatst en radio-en tv-spots uitgezonden.In Limburg wordt deze campagne ondersteund door posters langs invalwegen, advertenties in dag- en weekbladen, een persbericht en via social media. Tevens worden advertenties op de achterzijde van streekbussen door heel Limburg geplaatst en radio- en tv-spots uitgezonden op regionale radio en tv. De digitale materialen, advertenties, banners en het persbericht staan in de downloadlijst. Dit materiaal is vrijelijk te gebruiken ter ondersteuning van eigen campagnes. Meer info over de landelijke campagne kijk op www.MONO.nl.

Materialen

Zoals steeds het geval is, ontvangen alle campagnekalenderdeelnemers het campagnemateriaal in de gebruikelijke hoeveelheden. Om extra materialen aan te vragen mail naar info@rovl.nl. Bijbestellen kan, zolang de voorraad strekt. Bij de bestelling duidelijk aan geven welke postergrootte je wilt ontvangen. De posters zijn beschikbaar  in de formaten 29,7 X 42 cm, 50 X 76 cm en 84 X 118 cm.

Heb je ook interesse of wil je een eigen actie houden, stuur dan een mail naar info@rovl.nl.

Deel deze pagina op:

Selecteer jouw regio!

We filteren alle informatie (zoals nieuws, agenda en campagnes) op jouw regio. Indien je geen regio selecteert, krijg je alle informatie.

Selecteren