Skip to main content

WinterBob

In de wintermaanden voeren we campagne om rijden onder invloed te voorkomen. Dit gebeurt door automobilisten en hun passagiers te stimuleren samen de Bob-afspraak te maken en die consequent na te leven. Bob is daarbij degene die geen alcohol drinkt en de anderen veilig thuis brengt.

Lees meer

Focus campagne
De focus in de campagne is gericht op plaatsen en momenten, waar mensen alcohol drinken voordat ze met de auto huiswaarts gaan. Bijvoorbeeld in de horeca, bij evenementen, in de sportkantine, met carnaval of bij familie en vrienden.

Campagnebeeld

De centrale boodschap van de landelijke Bob-campagne is verwoord in de slogan ‘Ben je Bob, zeg het hardop!’. Deze campagnes laten op positieve wijze zien dat het heel normaal is dat je tijdens visites en tijdens de carnavalsdagen net als bij het uitgaan al vooraf een Bob-afspraak maakt.

Op een aansprekende manier wordt opnieuw de aandacht gevestigd op het cruciale keuzemoment voor het maken van de Bob-afspraak: liefst vóór het feestje, maar in ieder geval voordat er alcohol geschonken wordt. Met de payoff ‘Kom veilig thuis' wordt het belang van die afspraak voor een veilige thuisreis nog eens benadrukt. Dat zonder betutteling en met typische Bob-humor. Meer informatie op www.komveiligthuis.nl.

Campagne
Landelijk worden attentieborden langs de snelwegen geplaatst. In Limburg wordt deze campagne ondersteund door posters langs invalwegen, advertenties in dag- en weekbladen en persbericht.  Zoals steeds het geval is, ontvangen alle campagnekalenderdeelnemers het campagnemateriaal in de gebruikelijke hoeveelheden. Ook zijn er advertenties in dag- en weekbladen. De advertenties en het persbericht staan in de downloadlijst. Dit materiaal is vrijelijk te gebruiken ter ondersteuning van eigen campagnes.

Materialen
Zoals steeds het geval is, ontvangen alle campagnekalenderdeelnemers het campagnemateriaal in de gebruikelijke hoeveelheden. Om extra materialen aan te vragen mail naar info@rovl.nl.  Bijbestellen kan, zolang de voorraad strekt. Bij de bestelling duidelijk aan geven welke poster variant, 30 km, 50 km of 60 km, en postergrootte je wilt ontvangen. De posters zijn beschikbaar  in de formaten 50 X 76 cm en 84 X 118 cm.

Heb je ook interesse of wil je een eigen actie houden, stuur dan een mail naar info@rovl.nl.