Skip to main content
×

ZomerBob

In de zomermaanden voeren we campagne om rijden onder invloed te voorkomen. Dit gebeurt door automobilisten en hun passagiers te stimuleren samen de Bob-afspraak te maken en die consequent na te leven. Bob is daarbij degene die geen alcohol drinkt en de anderen veilig thuis brengt.

Lees meer

Vanwege de versoepelingen van de coronamaatregelen is het juist nu nodig om automobilisten te herinneren aan de sociale Bob norm (alcohol en verkeer gaan niet samen). Begin juni is door het Rijk hiervoor de kortdurende campagne ‘Bob, ook nu de kroeg weer open is’ gehouden, de ‘Ben je Bob, zeg het hardop!’ campagne sluit hier naadloos op aan.

Ben je Bob, zeg het hardop!
De focus in de campagne is gericht op automobilisten, alleen rijders en samen rijders, die met de auto naar locaties gaan waar alcohol wordt geschonken zoals horecagelegenheden, sportkantines, bij familie of vrienden of bij evenementen. Juist in die situaties kunnen automobilisten door de gezellige sfeer en het groepsproces in de verleiding komen om alcohol te drinken, ook al hebben ze zich (al dan niet op basis van een afspraak met anderen) voorgenomen om als Bob nuchter te blijven. De slogan ‘Ben je Bob, zeg het hardop!’ laat op positieve wijze zien dat het heel normaal is dat je tijdens het uitgaan net als bij visites en etentjes al vooraf een Bob-afspraak maakt en deze afspraak ook kenbaar maakt. Met de payoff ‘Kom veilig thuis' wordt het belang van die afspraak voor een veilige thuisreis nog eens benadrukt. Meer informatie op www.komveiligthuis.nl/bob .

Campagne

Landelijk worden attentieborden langs de snelwegen geplaatst. In Limburg wordt deze campagne ondersteund door posters langs invalwegen, advertenties in dag- en weekbladen en persbericht. Tevens wordt de poster getoond op spiegels in horecagelegenheden gedrurende de campagneperiode. De advertenties en het persbericht staan in de downloadlijst. Dit materiaal is vrijelijk te gebruiken ter ondersteuning van eigen campagnes.

Materialen

Zoals steeds het geval is, ontvangen alle campagnekalenderdeelnemers het campagnemateriaal in de gebruikelijke hoeveelheden. Om extra materialen aan te vragen mail naar info@rovl.nl.  Bijbestellen kan, zolang de voorraad strekt. Bij de bestelling duidelijk aan geven welke postergrootte je wilt ontvangen. De posters zijn beschikbaar  in de formaten 50 X 76 cm en 84 X 118 cm.

Heb je ook interesse of wil je een eigen actie houden, stuur dan een mail naar info@rovl.nl.

Deel deze pagina op:

Selecteer jouw regio!

We filteren alle informatie (zoals nieuws, agenda en campagnes) op jouw regio. Indien je geen regio selecteert, krijg je alle informatie.

Selecteren