Skip to main content

ZomerBob

In de zomermaanden voeren we campagne om rijden onder invloed te voorkomen. Dit gebeurt door automobilisten en hun passagiers te stimuleren samen de Bob-afspraak te maken en die consequent na te leven. Bob is daarbij degene die geen alcohol drinkt en de anderen veilig thuis brengt.

Lees meer

Focus campagne
De focus in de campagne is gericht op plaatsen en momenten, waar mensen alcohol drinken voordat ze met de auto huiswaarts gaan. Bijvoorbeeld in de horeca, bij evenementen, in de sportkantine, examenfeesten of bij familie en vrienden.

Campagnebeeld
De zomercampagne is een vervolg op het concept dat met de Bob-wintercampagne 2012-2013 geïntroduceerd is, ‘BOB, ook als je op visite gaat’. Deze campagne heeft echter voor deze periode een ruimere insteek dan alleen de privéfeestjes, namelijk: allerlei zomerse activiteiten waarbij alcohol wordt gedronken. De doelgroep is daarom de bezoekers van zomerse feestjes: automobilisten en hun passagiers die naar een zomers event gaan, een terrasje gaan pikken, naar een (examen)feestje, naar een BBQ gaan bij familie en vrienden en bij dat bezoek alcohol drinken. De letter ‘O’ in het Bob-logo is op de attentieborden langs de snelwegen steeds vervangen door een item dat toepasselijk is op het thema ‘zomerse feestjes’ zoals een BBQ, een opblaasstoel, een buitenlamp en platenspeler.

Op een aansprekende manier wordt opnieuw de aandacht gevestigd op het cruciale keuzemoment voor het maken van de Bob-afspraak: liefst vóór het feestje, maar in ieder geval voordat er alcohol geschonken wordt. Met de payoff ‘Daar kun je mee thuiskomen’ wordt het belang van die afspraak voor een veilige thuisreis nog eens benadrukt. Dat zonder betutteling en met typische Bob-humor. Meer informatie op www.daarkunjemeethuiskomen.nl.

Campagne
Landelijk worden attentieborden langs de snelwegen geplaatst. In Limburg wordt deze campagne ondersteund door posters langs invalwegen, advertenties in dag- en weekbladen en persbericht.  Zoals steeds het geval is, ontvangen alle campagnekalenderdeelnemers het campagnemateriaal in de gebruikelijke hoeveelheden. Ook zijn er advertenties in dag- en weekbladen. De advertenties en het persbericht staan in de downloadlijst. Dit materiaal is vrijelijk te gebruiken ter ondersteuning van eigen campagnes.

Materialen
Zoals steeds het geval is, ontvangen alle campagnekalenderdeelnemers het campagnemateriaal in de gebruikelijke hoeveelheden. Om extra materialen aan te vragen mail naar info@rovl.nl.  Bijbestellen kan, zolang de voorraad strekt. Bij de bestelling duidelijk aan geven welke poster variant, 30 km, 50 km of 60 km, en postergrootte je wilt ontvangen. De posters zijn beschikbaar  in de formaten 50 X 76 cm en 84 X 118 cm.

Heb je ook interesse of wil je een eigen actie houden, stuur dan een mail naar info@rovl.nl.