Skip to main content

Aandacht op de weg: Rij MONO, fiets MONO

Sociale media en deelname aan het verkeer: dat is een onverantwoorde en gevaarlijke combinatie. Een aantal seconden de aandacht niet op de weg houden is levensgevaarlijk, niet alleen voor jezelf maar ook voor andere weggebruikers. Daarom start begin maart de campagne 'MONO, ongestoord onderweg'.

Lees meer

Het onderwijs en MONO
Jongeren groeien op met de smartphone. Daarom is het belangrijk hen nu vast de norm mee te geven om geen sociale media te gebruiken tijdens het fietsen. In de netwerkvergaderingen wordt besproken hoe scholen aandacht kunnen geven aan deze campagne. Voorbeelden zijn het ophangen van de posters en het onderwerp bespreken met de leerlingen. De 2 campagne filmpjes op deze pagina kunnen hierbij helpen. Tevens zijn er ook banners en filmpjes beschikbaar die gebruikt kunnen worden op centrale informatieschermen, websites, Facebook of Instagram. Deze digitale advertenties en banners staan in de downloadlijst onderaan deze pagina.

Stichtingen Tbutterfly en Yannick
Naast deze materialen zijn er ook You Tube filmpjes ontwikkeld door de stichtingen TButterfly (Tommy-Boy) en  Yannick die scholen kunnen gebruiken om het onderwerp in de klas te bespreken. Met name verspreiding van deze filmpjes via scholen en social mediakanalen kan er aan bijdragen om de doelgroep te bereiken.

Smart op de fiets
Scholen uit het voortgezet onderwijs die deel nemen aan de ontwerpwedstrijd “Smart op de fiets” van Veilig Verkeer Nederland (VVN) hebben nog tot vrijdag 9 april 2021 om hun inzending in te dienen bij n.kleinen@vvn.nl. Meer informatie over de ontwerpwedstrijd 'Smart op de fiets' klik hier.

Op de fiets? even niets?
Basisscholen kunnen deze campagne ondersteunen door het lespakket ’Op de fiets? Even niets’ van Veilig Verkeer Nederland in te zetten. Voor meer informatie over 'Op de fiets? Even niets' klik hier

MONO zakelijk
Voor bedrijven is er een MONO zakelijk toolkit ontwikkeld. Deze toolkit biedt bedrijven de mogelijkheid om MONO uit te dragen binnen hun bedrijf. Meer informatie klik hier.

Campagne
Landelijk worden attentieborden langs de snelwegen geplaatst en radio-en tv-spots uitgezonden.In Limburg wordt deze campagne ondersteund door posters langs invalwegen, advertenties in dag- en weekbladen, een persbericht en via social media. De digitale materialen, advertenties, banners en het persbericht staan in de downloadlijst. Dit materiaal is vrijelijk te gebruiken ter ondersteuning van eigen campagnes. De campagne ‘MONO, ongestoord onderweg' sluit helemal aan bij het ROVL-thema 'aandacht op de weg'. Meer info over de landelijke campagne kijk op www.MONO.nl.

Materialen
Zoals steeds het geval is, ontvangen alle campagnekalenderdeelnemers het campagnemateriaal in de gebruikelijke hoeveelheden. Om extra materialen aan te vragen mail naar info@rovl.nl. Bijbestellen kan, zolang de voorraad strekt. Bij de bestelling duidelijk aan geven welke postergrootte je wilt ontvangen. De posters zijn beschikbaar  in de formaten 50 X 76 cm en 84 X 118 cm.

Heb je ook interesse of wil je een eigen actie houden, stuur dan een mail naar info@rovl.nl.